qrcode

English text follows Japanese.


私と編み物とのラブ・アフェアーは続いています:)


先週日曜日のこと、アブリル心斎橋で行われた編み物教室に参加して、指編みを習ってきました。


そう、アブリルでは初級と中級の編み物教室が割と頻繁に開催されています。


誰だって参加できますし、全くの初心者でも大丈夫です。


いいでしょ?


これらの教室は私のように本や
YouTubeのビデオを見ても編み方がイマイチ理解できない人にとって編み物を習う絶好の機会です!


教室に参加してみた感想はというと、編み方がよく分かったし、とても有益なひと時でした。


めちゃ楽しかったです:)


先生はフレンドリーで優しい方・・・


私が繰り返し失敗しても、嫌な顔ひとつせずに助けてくださいました。


そして2時間の教室後、とってもゴージャスな指編みマフラーの完成です!


指編みってすごいです!


だって、まず当たり前だけど、道具が必要ないでしょ。


それに編み針を使うより、もっとゆるく編めちゃうから、出来上がりがとってもソフトで軽いの。


おまけに、エコでオーガニックじゃない?


これでもうマフラーを卒業して次の段階に進める自信がつきました。(かな?)


それで、次はスヌードを編もうと思っています。


スヌードは筒状のネックマフラーで(おっと、これもマフラーだったわ・・・)この冬大流行しましたよねー。


早速、近々アブリルに出向いて素敵な糸を買うつもりです!


ほんと、糸選びが一番楽しいのよねー。


うきうきしちゃいます:)


 

Finger Knitting
 
So far my love affair with knitting shows no sign of waning :)

I attended a finger knitting lesson at Avril Shinsaibashi last Sunday.

Yes, they run beginner and intermediate knitting lessons pretty frequently.

Their lessons are open to everyone and even a complete beginner is welcome.

Great, huh?

These lessons offer an excellent opportunity to learn how to knit for someone like me who can’t quite work out the art of knitting by looking at books and YouTube videos.

Anyway, the lesson was informative as well as fun.


I really had a fantastic time :)

The teaching staff was very friendly and incredibly patient. 

I botched up many times during the lesson, but no matter how many times I asked for help, the help was given without any huff.

At the end of two hours lesson, I managed to complete a beautiful scarf, all done by fingers :)

Finger knitting is brilliant!

A. You don't need any tools (obviously).

B. You can knit more loosely than using knitting needles, and this makes the texture light and soft. 


C. It's sort of eco and organic!


Now, I think I am ready to graduate from the scarf knitting stage and feel confident to move on to something else.


So my next project will be a snood!


Snood is a tubular neck scarf (oops, another scarf!), and it was all the rage this winter in Japan. 


I'll be making a shopping trip to Avril Shinsaibashi soon to get my hands on the gorgeous yarns again.


You know what?


Choosing yarns is my most
favourite part of the whole knitting project :)


I can't wait!